zondag 24 juni 2012

Durfteervaren

Durfteervaren

Welke tips nemen een startende begrafenisondernemer en een liedjesschrijver na een workshop Rondom Durftevragen mee naar huis? In elk geval dat zij beide het boek ‘Get clients now!’ van C.J. Hayden moeten lezen. Op 21 juni, de eerste zomerdag van dit jaar, vliegen donkere wolken in rap tempo over ons land. Binnen in het historische gebouw van Jeugdtheaterhuis De Berenkuil in Utrecht zijn de deelnemers druk in de weer met het plakken van gele post-its. Hierop staan de tips en adviezen die zij willen meegeven aan de deelnemer die zojuist zijn of haar vraag, droom of wens heeft toegelicht: ‘Hoe komt mijn boek op zoveel mogelijk scholen te liggen?’, maar ook ‘Ik zou graag een carrièreswitch willen maken, waar begin ik en hoe doe ik dat?’. We verbinden onze eigen ideeën en netwerken met elkaar. Zo blijken de broers Jeroen en Wiebe over een uitgebreid familienetwerk te beschikken J. De groep van meedenkers wordt nog groter als we Twitter inzetten om ingang te krijgen bij een specifiek bedrijf. Na afloop van de sessie worden de flappen met tips tevreden opgerold. Vanavond bewijst Josien Pennings van het durftevragenteam opnieuw hoeveel energie er vrijkomt als je mensen met verschillende achtergronden en ideeën met elkaar verbindt. En dat is waarom ik vanuit Rondom Organisatieadvies deze bijeenkomst heb georganiseerd. Zoeken naar verbindingen en uitgaan van de eigen kracht van mensen past bij de manier waarop ik zelf werk, vanuit de overtuiging dat dit mooie dingen oplevert. Meer weten? Kijk op mijn website www.rondom-advies.nl.

Wil jij ook graag een workshop bijwonen? Dat kan op 9 oktober van 14.00-17.00 uur in Utrecht. Geef je snel op via www.duftevragen.com en maak kans op een flap vol met gele post-its die je verder kunnen helpen om jouw droom waar te maken!  








5 opmerkingen:

  1. Het was inderdaad een bijzondere avond! Dank Esther voor de organisatie en de zorg en aandacht waarmee je dit hebt neergezet. Spontaan ontstond er een thema tijdens de avond: 'eigen kracht'. Een thema dat mij recht in mijn hart en passie raakt! Ik kan iedereen aanraden zich aan te melden voor de volgende keer in oktober. En ik ben benieuwd wat het spontane thema van die avond zal worden!
    Groet Fiene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me hier bij aan. Het was leuk en inspirerend en gaf inderdaad een beeld van hoeveel potentie in sociale netwerken zit, én in durven vragen. Ik heb mijn stapel geeltjes tot een boekje op elkaar geplakt en ben dat nu aan het doorwerken. Leuk klusje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank aan Esther, Josien en allen die meedachten en er een geslaagde avond van maakten. Blanco heb ik deelgenomen en enthousiast ben ik naar huis gefietst. Het heeft mij laten nadenken over vragen waarover ik normaal niet zou denken én ik heb bruikbare tips, trics en antwoorden ontvangen op mijn eigen vraag. Bovenal was het een inspirerende avond in een gezellige en open sfeer. Genoeg stof om verder te werken. En de avond in oktober? Een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Esther, dank voor je geweldige organisatie!
    Je bewijst hiermee dat het koppelen van netwerken verrassende resultaten kan opleveren. Samen weet je meer! Met veel plezier heb ik de durftevragen post-its uitgedeeld, en met veel voldoending zag ik dat jullie ze uitbundig gebruikten !

    Ik verheug me er alweer op om in oktober terug te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wiebe Schipper geeft zijn reactie per mail:

    Wat ik hieraan nog wil toevoegen is dat een durftevragensessie niet alleen voor de 'vragers' interessant is. De rol van tipgever is ook uitermate leuk en inspirerend. Erg leuk om je creatieve ei kwijt te kunnen in zo'n sessie, want het geeft ook echt energie (en nieuwe ideeën) wanneer je kunt helpen. Een ander pluspunt van deze sessie vond ik het tijdstip buiten de reguliere werkdag, dat was wel zo praktisch. En complimenten aan 'de groep' want alhoewel er vanwege overmatig enthousiasme op de avond zelf geen tijd was voor mijn eigen vraag, komen de tips via email alsnog en nog steeds binnen. Hoezo waardebepaling achteraf ?

    Groet, Wiebe

    BeantwoordenVerwijderen